Provozní doba Po-Čt: 1000-1600 / Pá: 1000-1400  / +420 774 520 130

Váš košík obsahuje0 položek
V celkové hodnotě0,- Kč

Objednat | Registrace | Přihlásit se | |

Výměna a vrácení zboží

Hlavní stránka / Výměna a vrácení zboží

Adresa pro případ reklamace a vrácení zboží:

CYKLOKOMPONENTY:CZ
Korunní 887/57
70900 Ostrava - Mariánské Hory

tel: +420 774 520 130
e-mail: info@cyklokomponenty.cz

Tento článek je spíše neformálně informativní. Základní pravidla vrácení zboží v souvislosti s odstoupením od smlouvy určují Obchodní podmínky.

Po koupi zboží, které jste si neměli možnost prohlédnout jinde než na internetu, do značné míy nevíte, zda se Vám bude i naživo líbit, zda bude kvalitativně vyhovovat nebo prostě zda Vám sedne velikost. Může pak nastat situace, kdy se rozhodnete zboží vrátit.

Lhůty pro odstoupení od smlouvy a zaslání zboží zpět

Na odstoupení od smlouvy máte 14 dní od chvíle, kdy jste zboží převzali. Znamená to, že v rámci těchto 14 dní nám musíte prokazatelně dát vědět, že nám zboží budete vracet. Nejlépší je nám tuto informaci zaslat e-mailovou zprávou. Úplně to postačí, vysvětlovat nic nemusíte, i když je pravdou, že bychom vždy rád věděli, proč Vám zboží nevyhovuje. Týká se to zejména případů, kdy se Vám nepozdává kvalita, zboží je výrazně špatně střiženo a podobně. Je to pro nás hodnotná informace, neboť ak víme, že třeba tuto věc už raději na shopu nabízet nemáme eventuálně, pokud bereme zboží přímo od výrobce, můžeme předat dál zajímavý tip na to, jak produkty vylepšit tak, aby je lidé nevraceli.

Co se týká vrácení zboží, existuje pro tuto 14 denní lhůtu pro odstoupení od smluvy výjimka, a to tehdy, kdy byl u zboží například mylný popisek, zboží bylo v jiné barvě, než objednané a podobně. Lhůta pro vrácení se pak prodlužuje až na tři měsíce.

Poté, co nám odstoupení od smlouvy oznámíte, byste nám měli zboží zaslat zpět. Není nutné to udělat týž den, i když platí, že čím dříve, tím lépe. Pokud nám zboží nedorazí do 14 dní od zaslán oznámení, pak máme za to, že jste si odstoupení od smlouvy rozmysleli.

Výjimky z práva odstoupení od smlouvy

Co se týká zboží, které lze vrátit, pak existují rovněž výjimky, kdy zboží vrátit nelze, vyjmenované v zákoně, a to:

  • na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění - týká se například výpletů kol a podobně
  • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (např. holicí strojky, epilátory, zubní kartáčky, sluchátka) - z pochopitelných důvodů se snažíme nepřijímat zpět spodní prádlo a cyklistické vložky, neboť se jedná o zboží dále neprodejné zejména v případech, kdy bylo zjevně několik dní intenzivně užíváno. Uznejte, že Vám samotným by nebylo milé kupovat spodní prádlo s vědomím, že je nakupujete u obchodu, který spodní prádlo běžně mění a poté dál prodává dalším zákazníkům
  • na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání - týká se případů, kdy na požadavek zákazníka zkracujeme brzdové hadičky u hydraulickcýh brzd, měníme je za hadičky v určité barvě, stavíme kola a podobně
  • na dodávku novin, periodik a časopisů - tato výjimka existuje z toho důvodu, že se má za to, že vzhledem k povaze zboží by došlo k porušení autorského zákona, odborně řečeno byla užita licence

Jak zboží zabalit a odeslat, pojištění

Při zaslání zpět není nutné nechat si vnutit přepravcem nejdražší a nejrychlejší možnou službu, volte uvážlivě neboť přepravné směrem k nám jde na Vaše náklady. Berte na vědomí i to, že je nutné poslat balíček bez dobírky, zboží zaslané na dobírku nebude převzato.
Balíček zabalte pokud možnotak, aby zboží při přepravě neutrpělo. Oblečení postačí obvykle zaslat zpět ve zpevněné (například bublinkové) obálce. Taková zásilka má tu výhodu, že pokud splňuje parametry České pošty pro doporučené psaní, je dopravné výrazně nízké. U ostatních produktů, pokud by mohlo hrozit poškození, je vhodné zabalení do krabičky. Někdy se stává, že Česká pošta vyžaduje kromě zalepení ještě převázání provázkem. Zásilku dle vlastního uvážení pojistěte, berte v úvahu, že zodpovědnost za případné poškození sice nese pošta, ale jen do výše, na kterou je zásilka pojištěna, pokud pošlete věc za 2000,- se základním pojištěním 500,- a zásilka se poškodí, pak nesete jako odesílatel odpovědnost za zbylou část ceny Vy.

Pokud ste nám nepsali ve 14 denní lhůtě mail, že budete odstupovat od smlouvy, pak je nutné načasovat odeslání balíčku tak,aby nám opravdu ve 14 dnech přišel. Je také nutné přiložit do balíčku průvodní dopis. Nemusí jít o žádnou slohovou práci, postačí napsat, že dle platného zákona využíváte právo odstoupit od smlouvy. Můžete zaslat i kopii původního dokladu, ulehčíte nám tím práci, ale není to nutné. Originál si v každém případě ponecháváte a neposíláte jej zpět se zbožím.

Při zasílání zpět nezapomeňte, prosím, do dopisu uvést číslo bankovního účtu, na který máme zaslat platbu. V případě, že si přejete zaslat platbu zpět složenkou zaslanou na Vaši adresu, berte na vědomí, že částka bude snížena o náklady související s podáním složenky.

Doručení vráceného zboží a zpracování

Poté, co zásilku převezmeme, zboží zkontrolueme. Nejsme stroje, někdy nám trvá dva tři dny, než se dostaneme k tomu, abychom vše vyřešili papírově a zkontrolovali, zda je vše v pořádku. Ve většina případů je vše v naprostém pořádku a vracíme plnou cenu, za kterou jste zboží koupili. Obecně platí, že e-shop není půjčovna, zboží byste si po převzetí měli vyzkoušet do té míry, do jaké máte možnost si je vyzkoušet v obchodě. V opačném případě, kdy zboží nese výrazné známky užívání, máme dle nového Občanského zákoníku právo snížit cenu zboží, neboť takové zboží pak již nejsme schopni prodat jako nové. Toto se netýká poškození obalu. Je nám jasné, že v některých případech je bohužel rozbalení zataveného blistru prostě nevyhnutelné.

Výměna zboží

Pokud se rozhodnete zboží vrátit a chcete jinou velikost či náhradní produkt, rovněž nám to napište na přiložený papírek. U oděvů bez rozlišení ceny a  zboží s hodnotou nad 2000,- platíte jen poštovné směrem k nám, dopravné při první výměně pak hradíme my.

cyklokomponenty.cz

edia.net s.r.o.

Cejl 82/58
602 00 Brno - Zábrdovice

Výdejní místo
(po domluvě)
Korunní 887/57
709 00 Ostrava - Mar.Hory


tel.: +420 774 115 590
e-mail: info@cyklokomponenty.cz


IČ: 03917002
DIČ: CZxxxxxxxxxx


ICQ: 233-309-913

Facebook

Mohlo by Vás zajímat

Dostupnost zboží

Proč skutečná dostupnost na e-shopu ne vždy odpovídá skutečné dostupnosti? více

Reklamační řád

více

Nevíte si rady?

Nevíte si rady s výběrem správného oblečení na hory, na sport nebo jiné volnočasové aktivity? Nestyďte se nás odlovit, my vám s výběrem velmi rádi pomůžeme. více

Obchodní podmínky

Tyto podmínky popisují a upravují vzájemný obchodní vztah mezi prodávajícím na straně dodavatele a kupujícím (dále také zákazníkem) na straně odběratele. více

Kontakt

Chcete se na cokoli zeptat? Použijte kontaktní formulář, nebo nám napište na e-mail. více

Provozovatelem internetového obchodu je edia.net s.r.o., IČ 03917002, zapsaná pod spisovou značkou C 86873 u Krajského soudu v Brně.

Všechny akce platí do odvolání nebo do vyprodání zásob a všechny obrázky u produktů jsou pouze ilustrativní. Kopírovat jakékoliv obrázky, zvukové stopy, videa, texty nebo jejich části bez písemného svolení provozovatele stránek, je přísně zakázáno.